Cookies in a jar, Gå-bort-present

Gjorde "cookies in a jar" i julklapp till min bror och mina kusiner. I burken finns alla torra ingredienser till Vit choklad och tranbärs cookies. Runt locket har jag satt ett tyg och knytit runt med ett papperssnöre. Till det har jag gjort ett kort där det framkommer vilka ingredienser som saknas och hur man bakar ut och gräddar kakorna.
Vit choklad och tranbärs cookies:
 
Lager 1
1 dl Vetemjöl
1/2 tsk Kanel
1/2 tsk Salt
1 1/2 krm Bikarbonat
1 1/2 krm Vaniljsocker
Lager 2
50 g torkade tranbär
Lager 3
2 dl Havregryn
Lager 4
1 dl Ljust Muscovadosocker
Lager 5
4 msk socker
 
Lager 6
50 g vit chokladtoppar eller hackad vit choklad
Beskrivning
Blandas med 70g rumstempererat margarin och 1 ägg.
Knåda till en deg och rulla 12-15 bollar.
Lägg bollarna på en plåt och grädda mitt i ugnen i 200* i 8-10 min eller tills kakorna fått gyllenbruna kanter.
 

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall